Kosmetikos paradoksai: po G. Azguridienės knygos pristatymo
09:502017-ieji pasaulinei kosmetikos rinkai gali tapti rekordiniais. Rinkos tyrimų kompanija „Raconteur“ prognozuoja, kad šiemet pirmą kartą kosmetikos gamintojų pajamos pasaulyje kirs 300 mlrd. JAV dolerių ribą ir pasieks 301,7 mlrd. JAV dolerių. Ką būsime pirkę? Daugiausiai, aišku, išsileisime odos puoselėjimui, po to - plaukams ir dekoratyvinei kosmetikai, kvepalams, higienos produktams bei dantų priežiūrai.
Milžiniškoje rinkoje nuolat kryžiuojama daug iečių, tačiau „Livinn - Sveikų produktų“ įkūrėja Guoda Azguridienė į ją pažiūrėjo paprastai ir sau būdinga maniera mintis reikšti labai paprastai ir aiškiai, savo įžvalgas išdėstė naujoje knygoje „Kosmetika. Ką mes darome su ja, o ji su mumis“.
Knyga nėra skirta peikti ar kritikuoti žmonių pasirinkimus, ne. Ji skirta suprasti, kaip veikia viena ar kita medžiaga, jų visuma, ar tikrai alergizuoja eteriniai aliejai, o jei alergizuoja, ar ten tikrai eteriniai aliejai? Paskaityti verta.
Knygos turinio neatpasakosiu, tiesiog pakartosiu per pristatymą pasidalintomis mintimis ir bendra nuomone apie tai, ką perskaičiau knygoje tarp eilučių.
Užsienyje - aukštoji mada ir grožio konkursas
Natūrali ir ekologiška kosmetika mums vis dar yra nestandartas. Lietuva apskritai nėra didelė rinka ir dar lyg tyčia susiklostė taip, kad neturime vieno didelio, labai aiškaus lyderio gamintojo, kuris diktuotų madas ir paskui save "temptų" kitus.
Taip, turime išskirtinius „Kvapų namus“, turime „Uoga uoga“, nemažai smulkių gamintojų, net „Biok Laboratorija“ pagaliau sertifikavo vieną (gal) liniją, bet neturime tokio kalibro žaidėjo kaip Latvijos „Madara“, kurios baltiški gaminiai nukeliavo net iki Australijos, o pati įmonė šį rudenį išsikotiravo į „Nasdaq“ vertybinių popierių biržą, kur ją išskėstomis rankomis sutiko investuotojai ir išgraibstė akcijas.
JAV premium klasės natūrali „Tata Harper“ bendradarbiauja su aukštosios mados dizaineriais ruošiant jų modelius podiumui ir atidarė prabangų SPA Paryžiaus viešbutyje. Ekspertai „Tata Harper“ kosmetikos efektą netgi prilygina botulino injekcijoms (!).
Arba Prancūzija, kur vietinis dekoratyvinės kosmetikos gamintojas „Couleur Caramel“, periodiškai pristatantis vis naujas sezonines dekoratyvinės kosmetikos kolekcijos, šiemet tapo oficialiu "Mis Prancūzija 2018" konkurso makiažo partneriu! Akivaizdu, kad profesionalios fotosesijos negalėtų vykti su nutekėjusiu tušu, išplaukusiu lūpdažiu ir taip nėra: merginų nuotraukose viskas vietoje, jos spindi ir atrodo šauniai.
Štai kodėl žvelgiant į tarptautinį kontekstą panašu, kad viskas iš esmės turėtų keistis ir pas mus, kartu su mūsų požiūriu.
Efekto laukti normalu!
Užsienis jau nebegyvena tuo, kas vis dar sukelia diskusijas pas mus (pvz. dėl sudėčių "švarumo") ir koncentruojasi į kitą klausimą: ko galiu tikėtis? Švytėjimo, matiškumo, putlumo, išsilaikymo, atsparumo vandeniui? Taip, netgi tai įmanoma, ir tai normalūs klausimai ir reikia juos užduoti, kad mums pasiūlytų, o mes gautume tai, ko tikimės ir ko reikia.
Pritariu G. Azguridienės minčiai, kad dažniausiai "kitokios" kosmetikos pradedame ieškoti, kai kas nors nutinka - pavyzdžiui, sutrinka sveikata. Kol ramu, paprastai nesinori griauti nusistovėjusios rutinos ir keisti įpročių.
Pirmas dalykas, ką Guoda siūlo šalinti iš kasdienės rutinos, tai skystas muilas. Pridurčiau, kad ir kiti aršių putoklių (SLS, SLES) turintys prausikliai (šampūnai, dušo, veido prausikliai). Kodėl? Juos skirtingomis formomis naudojame visam kūnui nuo galvos iki pėdų, o jie išsausina, išbalansuoja odą, plaukus, gleivines.
Čia gali slypėti atsakymas, kodėl tikrąją kosmetikos kainą susimokame ne pirkdamos ir naudodamos įprastą kosmetiką, o kai stengiamės po jos atstatyti odą, plaukus. Tada pasipila aliejai, kaukės, serumai, nektarai, balzamai, procedūros, terapijos, be kurių tiesiog neįmanoma apsieiti.
Greičiausiai čia ir slypi didysis paradoksas: įprasta kosmetika sukuria poreikį ir rinką antrinėms stipresnėms, brangesnėms priemonėms, arba, kitaip sakant, neišvengiamą kompensavimo būtinybę.
Permąsčiusi savo kosmetikos priemonių visumą turiu sutikti, kad odos priežiūrai nebenaudojant vien stiprių putoklių, mano kūno kremų, losjonų ar sviestų atsargos dar niekad gyvenime nebuvo tokios skurdžios.
Kam išvis apie tai kalbėti?
G. Azguridienės knyga yra pretekstas kalbėti ir kartu - įrankis suprasti. Užsienyje trendina visai kiti dalykai ir kodėl, nors esame nedideli, turėtume nuo jų atsilikti?
Be to, ne paskutinėje vietoje ir tai, kad kuo labiau suprantame, kaip veikia mechanizmas, tuo tiksliau suvokiame, ko tikėtis ir kam reikėtų ruoštis.
Pavyzdžiui - dažote plaukus ir neketinate to atsisakyti? Jiems reguliariai naudokite būtent kokosų aliejų. Kam ir kodėl - šiame įraše. Nusilpo blakstienos ir nežavi mintis tepliotis klampiu ricinos aliejumi prieš miegą? Peržiūrėkite savo blakstienų tušo sudėtį ir įvertinkite, ar jame yra kažkas, kas jas puoselėja, pamaitina? Juk šis tušas ant blakstienų prabūna didžiąją dalį paros, todėl galbūt kasdienai vertėtų rinktis visai kitokio tipo, labiau tausojantį tušą ir sutaupyti nebeperkant atstatančių aliejų ar rizikuoti su hormoniniais serumais?
Tokių klausimų ir pavyzdžių gali būti ir daugiau. O kad pasirinkti yra iš ko ir ką - faktas. Kad pasirinkimai yra mūsų ir niekieno kito - taip pat faktas.
Artėjančių 2018 metų proga linkiu sveikatos ir grožio :)
G. Azguridienės knygą „Kosmetika. Ką mes darome su ja, o ji su mumis“ galima įsigyti čia, jos kaina - 18,74 euro.
2 komentarai (-ų)
Guodos knyga puiki! Skaitau su pasimėgavimu, nesinori skubėti :)
AtsakytiPanaikintiTaip! Ir dar greičiausiai metus "uždarinėji" :)
Panaikinti