Kurjerių viražai: kaip vokiškas premium siuntinys Lietuvoje pavirsta pamestinuku parduotuvėje
00:25Visagalis internetas apsipirkimą pavertė kaip reta patogiu reikalu - bet kuriuo paros metu iš bet kurio pasaulio krašto galima užsisakyti, ko tik širdis geidžia. Bet jeigu viskas būtų taip paprasta ir sklandu, šio įrašo nebūtų.
Nepaisant fakto, kad Lietuva nuo 2004 metų yra Europos Sąjungos, nuo 2015 metų - euro zonos narė ir teoriškai turime teisę tikėtis tokių pat kokybiškų paslaugų kaip ir visi kiti Europos Sąjungos piliečiai, deja, praktiškai vis dar esame nubloškiami už civilizuoto pasaulio ribos.
Sapnuoti nesapnavau, kad tą rašysiu apie Vokietijos natūralių ir ekologiškų prekių parduotuvę „Violey“, jos logistikos partnerius DHL (Vokietijoje) ir „Itella“ (Lietuvoje), bet tenka dėl dviejų priežasčių. Pirmoji - kad neišsidurtų kiti. Antroji - viešumas neretai tampa geriausiu akstinu pagyti nuo blogų praktikų. Nors stebuklingu pasveikimu, tiesą sakant, netikiu.
Situacija
Sumestinis kelių žmonių užsakymas iš „Violey“, paprastai Lietuvą pasiekiantis per savaitę laiko.
Siuntinio transportavimo iš Vokietijos į Lietuvą kaina yra 13,60 euro iki dviejų kilogramų, paskui kas kilogramą didėja po keliasdešimt centų. Kadangi siuntinio svoris priartėjo prie 6 kilogramų ribos, mano siuntinio atsiuntimo kaina pasiekė 18,10 euro.
Pasirinkimų kur siųsti siuntinį nėra, pristatymo adresas yra „Violey“ paskyroje kliento nurodytas adresas, mano atveju - namai.
Siuntinys kažkur. Gal Kinijoje
Praeina savaitė, praeina antra - siuntinio nėra. Keista. Pašto sistema rodo, kad jis iš Vokietijos tarsi išsiųstas. Kreipiuosi į „Violey“, jie pripažįsta, kad siuntinys pasiklydo, tarsi Vokietijoje, tarsi Kinijoje (?) keliauja.
Mane nuramina pardavėjo laiške nurodomas faktas, kad jie yra DHL premium lygio klientas, mano dėžės bus ieškoma, bus inicijuotas tyrimas. Beje, ant siuntimo etiketės taip pat nurodyta - premium!!!
Tiesą sakant, nerimo, kad siuntinys dings aš nejaučiau nė per milimetrą, jeigu kas - grąžins pinigus. Bet kas erzino, tai negaunamos prekės, kurių aš nebuvau nusiteikusi laukti, kol išsituristaus po Kiniją ar kur bebūtų.
Atsirado „Aibėje“...
Laikas ėjo, darbai griuvo vienas po kito, apie DHL premium klientų skyriaus tyrimą informuota nebuvau. Ir staiga gaunu SMS - mielas kliente, bla bla, atsiimkite siuntinį „Aibėje“. Pasirašo „Itella“.
Kas, kur? Skambinu „Itellai“ aiškintis, kas per siuntinys ir kodėl „Aibėje“, nes parduotuvėje, kurioje paskutinį kartą buvau gal prieš 10 metų, tikrai nieko neprašiau palikti.
Taip, tai tas pats „Violey“ pamestinukas, tas džiugina. Bet man buvo pasakyta, kad jis „Aibėje“ paliktas ir nurodytu namų adresu nebus vežamas, nes jam DHL jam pristatyti užsakė pačią pigiausią ekonominio pristatymo paslaugą , o tai reiškia - palikimą vadinamąjame pick up taške. Tai yra - „Aibėje“.
Mano siuntinys, mano ir problemos
Sutapk dar taip, kad kaip tyčia taip buvo suriesta nugara - vos iš lovos rytais atsikeldavau. Pagavau save juokiantis isterišku juoku, kad tuos 6 kilogramus turėčiau parsinešti kaip jau man išeina. Arba, kaip mane pakonsultavo, jei netenkina situacija, galiu siuntinio neimti, tada jis bus grąžintas atgal į Vokietiją siuntėjui (?).
Ar jums atrodo, kad 18 eurų siuntinio pristatymo kaina yra maža? Aš taip nemanau. Taip pat nemanau, kad turiu jaustis dėkinga, jog pirkinių kurjeriai nenumetė kur nors gūdžiam kaime ar nenurodė autis geležinėmis klumpėmis ir pačiai parsinešti iš Vokietijos.
Aišku, nuėjau iki „Aibės“, bet išsikviečiau taksi, siuntinį parsivežiau ir parašiau labai nedraugišką laišką Vokietijos parduotuvei, prašydama kompensuoti visas už siuntinio pristatymą patirtas išlaidas - 18,10 euro + taksi.
Kompensacija už kurjerius
Rezultatas ir pliusas - „Violey“ pirmiau padarė pinigų grąžinimą, nei atsakė į laišką.
Minusas - pardavėjas neigia pamatinį vadybos dėsnį, pagal kurį kiekvienas projektas turi turėti šeimininką, kitaip tariant - kažkas vienas už viską turi prisiimti atsakomybę, o ne rodyti pirštu į kitas tarpines grandis, asistentus, kurjerius ar tiesiog blogą orą.
Cituoju:
Therefore we hope for your understanding that we cannot guarantee that your parcel won't be delivered by Itella. We also have no influence to what location Itella decides to deliver the parcel.
Esmė: „Violey“ niekaip neįtakoja ir negarantuoja, kaip ir kokiu adresu vietinis logistikos partneris jų klientui pristatys siuntą.
KĄĄ? Tiesą pasakius, tokį keistą dalyką girdžiu pirmą kartą. Užsisakant prekes nurodai norimą adresą kurjeriams ir kitokios alternatyvos „Violey“ rinktis čia, kitur, pigiau ar brangiau tiesiog nėra. Nežinia, kokių sumetimų, greičiausiai nebaudžiamumo vedami kurjeriai nusprendžia, kad maisto prekių parduotuvės sandėlys yra puikiausia vieta siuntiniui.
Išeitis
Jeigu turite idėjų, kas galėtų imtis ginti vartotoją būtent siuntinio pristatymo klausimu - duokite žinoti. Kažkaip nesugalvojau ant karštųjų.
Kartu atrodo mažai tikėtina, kad „Violey“ kaskart sutiks kompensuoti kurjerių, taksi paslaugas. Ir nesu tikra, kad apskritai neįtrauks manęs į kokį nors nepageidautinų pirkėjų sąrašą. Suprantu, kad pinigų už siuntinio gabenimo ir pristatymo paslaugą grąžinimas yra momentinis ir trumpalaikis būdas numalšinti vienos klientės nepasitenkinimą, o kas toliau? Kitą kartą? Su kitais?
Iki šio atvejo dorai nesupratau, kaip lengvai savo nišą randa tarpininkai www.megstupirkti.eu, www.pirkEU.lt ir panašūs, bet dabar pati mąstau, kad dar ir kaip randa, nes savo klientus ir rinką jiems su pagreičiu atidavinėja tokie kaip DHL, „Itella“ ir kiti klasikiniai kurjeriai.
Reziumė
Mane išdurti galima vieną kartą, antro nebus. DHL Vokietijoje mano prekes iš „Violey“ į tarpininkų tašką nuo 49 eurų pristatys nemokamai, iš ten jau į Lietuvą bus dar pigiau ir be siurprizų su maisto parduotuvių sandėliais.
Ir kas lieka su nosimi, tai yra, be nieko? Taip, kurjerių tarnybos, su kuo jas ir sveikinu.
Dar labai norėčiau, kad Vokietijos premium klientas „Violey“ savo ruožtų pareikalautų DHL jam grąžinti man kompensuotas išlaidas, nes yra kategorija žmonių bei įmonių, kuriems kitaip sunku suprasti, koks yra priežasties ir pasekmės ryšys.
0 komentarai (-ų)