, ,

Natūralios kosmetikos banga palietė net Mongoliją: ko laukti dar?

19:12


Ne, pavadinime nėra klaidos. Be abejo, mongoliška tradiciniais receptais paremta natūrali kosmetika skamba kur kas egzotiškiau nei įvairius aliejus rankiniu būdų spaudžiančių moterų kooperatyvai Afrikoje ar azijietiškas paakių kremas su sraigių sekretu, bet... tai nauja realybė. Bent jau mintimis pakeliaukime po pasaulį ir pažiūrėkime, ką naujo ir netikėto jis mums žada.

Mongolijos „Lhamour“

Pernai rudenį Ulanbatoro bendrovėLhamour“ išplatino 53 tūkst. JAV dolerių vertės obligacijų, o gautas lėšas ketina panaudoti inovacijoms. Apie šią Mongolijos bendrovę, kurioje dirbo 38 darbuotojai ir kuri 2017 metais planavo gauti 450 tūkst. JAV dolerių pajamų, rašė net 3 milijonus tradicinių bei interneto prenumeratorių turinčios „Nikkei“ (tai Japonijos akcijų biržos indeksas) žiniasklaidos grupės leidinys „Nikkei Asian Review“.

2014 metais įsteigta „Lhamour“ gamina muilą iš jakų ir ožkų pieno, lūpų balzamus, rankų kremus, krūtinės kremus maitinančioms mamoms. Visiška egzotika - muilai iš avių uodegų taukų bei arklio taukų. Pastarasis skirtas veidui.

Aišku, kad dalimi atvejų „Lhamour“ kosmetika negali pasigirti faktu, kad joje nėra gyvūninių sudedamųjų dalių ir taip, tokia ji nėra tinkama veganams bei neatitinka vieno stipriausių dabartinių trendų. Ir sertifikuoja bei ekologiškumą tvirtina Mongolijos komercijos rūmai (?). Bet jai ir taip sekasi, ji jau eksportuoja savo gaminius į Taivaną, Pietų Korėją, Honkongą, Singapūrą ir ... Belgiją.

Pasistengsiu išlikti korektiška - kultūrinis nesuderinamumas yra neginčijamas. O gaminiuose, kuriuose sudėtinės dalys yra augalinės, daug pigaus ir galinčio alergizuoti sojų aliejaus.

„Weleda“ iš esmės atsinaujins

Šveicarijos „Weleda“ keičia savo identitetą vienoje didžiausių - JAV rinkoje. Tai, kad senas europietiškas ekologiškos kosmetikos prekės ženklas atsinaujis, skelbia amerikiečių žiniasklaida. Žadama, kad šiemet „Weleda“ siūlys rinkai naujus produktus, naujas pakuotes, naują prekybos koncepciją, naują prekės ženklo komunikaciją.

Ruošdamasi pokyčiams „Weleda“ atsirinko žymių moterų, influencerių komandą, bendradarbiaus su jogos ir muzikos festivaliu „Wanderlust“.

„Weleda“ buvo įkurta 1921 metais, o Amerikos rinkoje pradėjo dirbti 1931 metais. Jos produktu-flagmanu laikomas riebus, odą maitinantis kremas „Weleda Skin Food“.

Mano patys mėgstamiausi „Weleda“ gaminiai yra arnikos aliejus odai, raumenims, bei nuostabieji kreminiai kūno (tinka ir veidui) prausikliai.

„L'Oreal“ ruošia augalinius plaukų dažus

Vartotojų netolerancija cheminiams ingredientams verčia gamintojus ieškoti alternatyvų. Prancūzijos „L'Oreal“ jau gegužę profesionaliam naudojimui grožio salonuose ketina pateikti visiškai augalinius plaukų dažus, tarp kurių sudedamųjų dalių yra chna.

Kompanija pripažįsta, kad ypač jaunesnės kartos vartotojai nori kuo natūralesnių gaminių. Be abejo, ne paskutinėje vietoje yra ir ekonominis argumentas: kompanijos vertinimu natūralios kosmetikos rinka kasmet paauga apie 12% per metus.


Tiesa, trimis indiškais augalais paremta „L'Oreal“ augalinių plaukų dažų linija „Botanea“ kol kas nebus prieinama naudojimui namuose, nes tam, kad būtų išgautas norimas plaukų atspalvis, dažus reikės sumaišyti ir tai ketinama patikėti profesionalams.


Žinant, kad augaliniai plaukų dažai turi gana ribotą nudažymo spektrą, o kai kurios spalvos, kaip, tarkime, šviesūs blondiniški plaukai, apskritai nėra dažančių žolių „tema“, bus įdomu stebėti, kaip su šia sudėtinga užduotimi susitvarkė „L'Oreal“.


Dekoratyvinėje kosmetikoje - violetinės triumfas

Kaip susitarę, Vokietijos „Dr. Hauschka“ ir Prancūzijos „Couleur Caramel“ šiemet pristato violetines makiažo kolekcijas. Rinkis kurią nori, esmė bus tokia pati.

Ribotą dekoratyvinės kosmetikos liniją „Purple Light“ „Dr. Hauschka“ sieja su rožėmis, alyvomis, o įspūdingas pakuotes kūrė Švedijos menininkė  Emma Lindström. Liniją sudaro akių šešėlių paletė, biri veido pudra, skysti lūpų dažai ir akių pieštukas.


Prancūzijos ekologiško makiažo žvaigždė „Couleur Caramel“ padirbėjo ne tik su spalvomis bei pakuotėmis, bet ir su naujomis tekstūromis. Prancūzijos kompaniją linijai „Essence de Provence“ įkvėpė Provansas ir jo vizitine kortele tapę begaliniai levandų laukai.

Kaip ir kasmet, klientės gali rinktis iš plataus ribotos kolekcijos spektro, kuriame šįkart įdomi naujovė - kreminiai keturių atspalvių akių šešėliai, kreminiai skaistalai, švytinčios odos efektą sutreikianti mineralinė pudra, akių pieštukas, lūpų pieštukas, trijų spalvų lūpdažiai, trijų atspalvių nagų lakai, nagų dekoravimo elementai, makiažo nuvalymo želė bei teptukas kreminiams akių šešėliams. 

Ir pabaigai bendrai

Tiek rinkos tyrimų kompanijos, tiek atskiri gamintojai natūralios kosmetikos rinkos augimą mato panašiai - maždaug po 10% per metus. Augimo tempas tikrai nemažas ir, kaip rodo „L'Oreal“ pavyzdys, tradiciniai chemijos gamintojai nieko prieš atsiriekti savą pyrago dalį. Auganti konkurencija yra į naudą vartotojui, tuo tarpu prakutusiems natūralių ir ekologiškų priemonių vartotojams svarbu, kokiais kriterijais remsis ir kokio „švarumo“ gaminius pasiūlys tradicinė kosmetikos gamyba.

Beje, rinkos tyrimų bendrovė „Energias Market Research“ prognozuoja, kad sparčiausiai augs ekologinis plaukų priežiūros segmentas, o pernai labiausiai augo ekologinių odos priežiūros priemonių rinkos dalis. Apie pastarąją - kitą kartą.

Jums dar gali patikti

0 komentarai (-ų)