Prabanga. Kas tai? Viskas!
08:01Prabangos sąvoka, pasirodo, yra ne ką mažiau neapibrėžtas reikalas, negu geras tai ingredientas, ar blogas. Atrodytų, pati prabangos prekių neperku ir visuomet pasveriu, ar prekės turinys vertas kainos. Biri pudra už 250 litų tikrai ne mano supratimui, tebūnie ji neva pati stebuklingiausia. Kalbant apie tokią pudrą, man prabanga yra „Alima Pure“, kuri su minimumu ingredientų sugeba pagaminti kažką nuostabaus ir visai ne kainoje esmė!
Praėjusią savaitę pabandžiusi prabangiomis vadinamas JAV „Vapour“ makiažo priemones supratau, kad negalėčiau tiksliau apibrėžti, kas yra prabangu. O Jūs?
Anksčiau būčiau garantavusi, kad neturiu nė vieno prabangios kosmetikos pavyzdžio. Bet pasigilinusi net nežinau - galėčiau taip įvardyti bet ką pagal savo asmeninį supratimą ir tai nebūtų klaida.
Teorija
Prabanga apibrėžiama labai skirtingai. Remiantis būtinumo-nebūtinumo, kokybės, išskirtinumo, gaunamų pajamų lygio kriterijais.
1. BŪTINYBĖ. Tarkime, vienam žmogui kremas su specifiniu X ingredientu ir už Y kainą yra būtinas odos sveikumui užtikrinti ir tai yra būtinybė. Tuo tarpu kitam žmogui tas pats X kremas už Y kainą bus prabanga, kadangi jis ypatingų poreikių neturi ir jam pakanka paprasto, nebrangaus varianto.
2. PAJAMOS. Tėvų išlaikomai studentei 100 litų kainuojantys šešėliai bus prabanga, tuo tarpu vidutinį atlyginimą gaunančiai moteriai - eilinis pirkinys. Tačiau pastaroji gerai pagalvos, ar gali sau leisti 800 litų kainuojantį kvepalų buteliuką, kuris turtingam žmogui reikš ne ką daugiau, nei norą ar nenorą jį turėti.
3. KOKYBĖ. Tai atskira kalba, nes kiekvienas keliame skirtingus kriterijus. Ekologiška (kiek ekologiška ir pagal kokio sertifikato standartus?) ar tiesiog vardas ir reputacija, geros rekomendacijos labai nesigilinant į turinį?
4. IŠSKIRTINUMAS atrodo dar slidžiau. Maroko „aukso“ argano aliejaus, atrodytų, dar nėra tik 100 proc. sintetiniuose vazelinuose, o perlų, aukso ir sraigių ekstraktų pridėta net vienkartinėse azijietiškose kaukėse.
Viskas pinta-supinta, permaišyta ir sukratyta. Pasirinkus skirtingą perspektyvą, tą patį daiktą galima charakterizuoti vis kitaip.
Praktika: Lietuvoje parduodami pavyzdžiai
Įdomu pažiūrėti, ką Lietuvos gamintojai ir pardavėjai laiko prabangia kosmetika, kalbant apie (kad ir galimai) natūralius ar ekologiškus produktus.
Rožės, alyvos, liepos. Vienas iš pirmųjų paieškos rezultatų - „Kvapų namų“ pardavinėti bulgariški gaminiai su išskirtiniais CO2 ekstraktais (rožių, alyvų (!), snapučių) bei to paties gamintojo liepų losjonas. Puslapyje atskirų produktų aprašymų ir kainų nebelikę, tačiau jos, kiek pamenu, tikrai nebuvo žemos.
Nors „Kvapų namai“ nedaugžodžiauja, dažniausiai pabrėžia retumą ir kokybę, tačiau aš pati prie kokybiškai prabangių jų prekių priskirčiau absoliutus bei CO2 ekstraktus. Pavyzdžiui, narcizų absoliutas. Nukritau, kaip noriu bent pauostyti! Ir kaina oho.
Apie azijietiškas kaukes kalbėti nenoriu, geriau apie ką nors, kas yra arčiau „Natūralaus ID“ formato. Tik nepriimkite to, kaip reklamos ar antireklamos, kiekvienas renkamės pagal save.
Perlai, auksas. Tokia „Bionaturoazė“ nepateikia išsamaus D&F kremo su auksu ir perlų ekstraktu ingredientų sąrašo, todėl teiginiai apie laiko patikrintą priemonę ir ypatingas sudėtines dalis man skamba kaip reklaminis fonas bla bla bla...Tačiau jo kaina yra 44 eurai (151,9 lito) už 60 gramų.
Placenta. Pati brangiausia prabangi priemonė, parduodama šitoje elektroninėje parduotuvėje, yra raukšlių užpildas su avių placenta (brrrrrr.....) už 92 eurus (317,7 lito).
Faršas. Ne į temą, bet ekstremalioje kulinarijos laidoje teko matyti, kaip žmonės valgė šviežią karvės placentą ir tai buvo paskutinė sekundė, kai tą laidą žiūrėjau. Prie to paties prisiminiau, kaip viena moteris labai seniai pasakojo, kad jos grožio paslaptis yra šviežio faršo kaukės veidui. Namiškius įmanoma išgąsdinti ir su spalvotomis molio kaukėmis, o čia užtikrintai ilgai neatsigautų, pamatę apsilipdžiusią žaliu kotletu!
Sraigių sekretas. Sraigių sekretą priskirčiau prie gana egzotiškų ir neįprastų ingredientų. Jį Didžiosios Britanijos gamintojas „Dr.Organic“ naudoja kaukių, kremų, želių sudėtyje. Pasak „Dr.Organics“, sraigių sekretas padeda sustabdyti senėjimą, mažina raukšleles, drėkina odą ir veikia kaip antioksidantas. Ar gaminių su sraigių sekretu kainos šokiruojančios? Ne. „Damodaros“ tinklapyje galite įsitikinti, kad brangiausias serumas kainuoja 22,3 euro (77 litus).
Alavijas, rožės. Kadangi pati vis užmetu akį į australiškus „La Mav“ kremus, žinau, kad jų kaina nėra iš mažųjų: kainos yra po 45 eurus (155,4 lito), serumų ir nektarų - siekia ir 81 eurą (279,7 lito). Sudėtys labai plačios ir įkvepiančios: alavijo sultys, rožių hidrolatas, įvairiausi ekstraktai, vitaminai. Tačiau ši įmonė save pozicionuoja tiesiog kaip ekologiškų, draugiškų gamtai, sertifikuotų priemonių gamintoją, nors tiek kai kurių priežiūros priemonių kaina, tiek tyrimai leistų kalbėti apie prabangumą.
Ir galiausiai - „Vapour“ kainos.
Šio gamintojo maskuoklis kainuoja 22 Didžiosios Britanijos svarus, arba apie 29,4 euro (101,5 lito), skaistalai - 31 svarą, arba 41,4 euro (143,1 lito), blizgesio suteikiantis pieštukas - 16 svarų, arba 21,4 euro (73,8 lito). Bene labiausiai giriamas „Vapour“ kreminis pagrindas „Atmosphere Soft Focus Foundation“, kurio kaina 43 svarai, arba 57,5 euro (198,4 lito). Taip, kainos nėra žemos, bet ir ne iš visiško kosmoso srities. Didesnį kosmosą galima pamatyti „Akropolių“ salelėse su dar didesnėmis kainomis.
„Vapour“. Gal „Vapour“ sudėtinės dalys ypatingos? Pažiūrėkime į tą patį kreminį pagrindą: žaliosios arbatos sėklų, saulėgrąžų aliejai, lecitinas, bičių vaškas, silicis, eteriniai aliejai ir ekstraktai, vitaminas E, vėl eteriniai aliejai ir mineralai. Jokių egzotiškų, retų priedų - hialurono, perlų ir taip toliau. Be to, kilo klausimas, kur yra vandens/hidrolatų dalis, negi pagrindas yra tiesiog aliejų ir mineralų mišinys? Nesitiki, bet išsamesnės sudėties nenurodo ir gamintojas savo puslapyje.
Ar Jums kas nors paaiškėjo? Man ne.
Įkvėpimai
Kas įkvepia žmones? Gražios mintys, romantiškos nuotraukos, mėgiama muzika ir panašiai. Man akstinu pasidomėti, pasvarstyti, o galiausiai - parašyti, gali tapti bet kas. Sušmėžavusi mintis, pusė perskaityto sakinio, prekybos centro reklaminis leidinys. Bet kas, kas pažadina kritiškumą ar atgaivina atmintį apie įdomius atradimus, alternatyvas ar eksperimentus.
Tema apie prabangą taip pat gimė su geltonu burbuliuotu pašto voku, iš kurio iškračiau keturis „Vapour“ mėginius.
Šį gamintoją dažnai matau įvairiuose socialiniuose tinkluose, akys priprato, vizualiai susigyvenau ir atsirado noras išbandyti. Juo labiau, kad „Vapour“ save įvardina kaip prabangią, revoliucinę kosmetiką, pasižyminčią unikalia, lengva kaip oras tekstūra, koncentruotomis drėkinančiomis bazėmis.
Gerbiu „Vapour“, kad leidžia savo gaminius išbandyti, įsigyjant mėginius. Prisiliesti, pačiupinėti, užtepti. Tačiau bent tarp turimų mėginių „must have“ priemonės neradau. Kaip sakoma, viena kregždė - ne pavasaris, nes įmonė yra gavusi nemažai apdovanojimų, o 95 pros. ją išbandžiusių moterų rekomenduotų ir draugėms.
Išbandžius „Vapour“ ir kilo sąvokų klausimas. Tikiuosi, prabangos tema buvo įdomi ir Jums.
Sunku padaryti kažkokią išvadą su vienu bendru vardikliu, nes viskas persipynę, vertinimo kriterijai kiekvienam skirtingi ir jų daug. Ir negaliu sakyti, kad mano tiesa yra tiesesnė už kito žmogaus tiesą.
Galiausiai tenka sutikti, kad tikrieji prabangos kalviai yra rinkodaros specialistai. Jeigu jie įžiūri prabangą, vadinasi, ji ims egzistuoti ir pirkėjo sąmonėje.
0 komentarai (-ų)