, , ,

Masažas: nugara

09:17


Šis kartas berods tik trečias, kai rašau apie masažą. Iš tikrųjų, tinlaraštyje kaip ir nuosavame gyvenime: daug kremų, nemažai šampūnų ir... ta santūri dalis žmonių, nuo kurių priklauso savijauta ir sveikata. Įrašą įkvėpė sveiko žmogaus drama: atsikeli rytą, nebejausdama piršto, ir ką daryti? Anksčiau būčiau sakiusi, kad tai ne apie mane. Dabar gi esu 100% tikra, kad apie kiekvieną. Klausimas tik toks, kada ir ar tai dar bus pataisoma.

Kiekviena problema reikalauja sprendimo. Mano sprendimas buvo skambinti Gaivai. Vardą miniu tik todėl, kad mano norą su mažiau kliūčių ir greičiau pakliūti pas specialistą nusveria būtinybė pasidalinti žiniomis, kurios gali palengvinti kitų žmonių gyvenimą. Ir dėl to, kad dalis teksto yra ne mano autorinės mintys, o Gaivos ilgametės patirties ir žinių rezultatas.

Ką sužinojau apie save? Nugara yra sukaupusi stresą, įtampą ir tapusi visų neteisingų įpročių sėdėti persikreipus, sukritus, nepatogiai miegoti (per aukštai, ant netinkamo pagrindo) įkaite. Tarsi nesusitraumavau, o paskutiniu lašu galėjo tapti naktis miego ant nepatogios sofos. Štai ir argumentas pradėti nugaros, kurios raumenys tiesiog traška nuo sustingimo, masažų ciklą.

Trumpas testas, kuris atskleidžia, ar skiriate pakankamai dėmesio nugarai. O nugara, tai stuburas, jo slanksteliai ir stuburo smegenys, nervai. Skausmai, jeigu jie atsiranda, būna stiprūs, o problemos - nevaikiškos.

  • Periodiškai sportuoju ir užsiėmimų metu stiprinu nugaros raumenis. Ar reikalingas nugaros masažas? Taip, nes sportas nėra tolygu raumenų atpalaidavimui. Raumenys gali būti treniruoti, bet įsitempę.
  • Nuolat darau tempimo pratimus. Ar reikalingas nugaros masažas? Tap, nes tempimo pratimai neužtikrina visų raumenų grupių atpalaidavimo.
  • Mano darbo vieta ergonomiška. Keičiamo aukščio stalas, galimybė dirbti stovint, patogi kėdė. Ar reikalingas nugaros masažas? Taip, nes bet kokia ilgiau besitęsianti padėtis nereiškia patogumo raumenims,
  • Kiekvieną dieną vaikštau gryname ore. Ar man reikalingas nugaros masažas? Taip, nes bet kokia fizinė veikla nereiškia, kad dirba reikalingi raumenys ir tuo labiau nereiškia, kad jie atsipalaiduoja,
  • Plaukioju baseine. Ar reikalingas nugaros masažas? Taip, nes nugaros raumenys yra daugiasluoksniai ir vandens procedūros turėtų būti laikomos papildoma, bet ne pagrindine jų atpalaidavimo priemone,
  • Praktikuoju gulėjimą karštoje vonioje. Ar reikalingas nugaros masažas? Visų pirma, karštas vanduo sausina odą, antra - jis visų raumenų sluoksnių neatpalaiduoja ir skausmingų taškų nepanaikina, tam reikalingas fizinis kontaktas.
Ir čia aš net nekalbu apie tuos žmones, kurie dirba sunkų fizinį darbą, jų darbo vietos nėra patogiai įrengtos, jie mažai juda, nesportuoja, daug vairuoja ar šiaip važinėjasi (t.y. sėdi), nešioja pusę gyvenimo talpinančias rankines ant vieno ir to paties peties, tempia sunkius pirkinių krepšius ir panašiai.

Anot Gaivos, raumenų sveikata laikosi ant keturių pagrindinių dramblių:

  1. Gera ergonomika. Patogi darbo vieta ir savikontrolė prisižiūrint, kad nesėdėtume koja ant kojos, rankas laikytume vienodame aukštyje (jei viena alkūnė ant stalo - kita taip pat), darytume pertraukėles,
  2. Fizinė veikla. Bent pusvalandis judėjimo kasdien iki suprakaitavimo. Nebūtinai sportuoti, galima, pavyzdžiui, tvarkyti namus,
  3. Tempimo pratimai. Naudingiausi pratimai raumenims,
  4. Masažas. Efektyviausia ir tikslingiausia poveikio priemonė raumenims, kuriuos specialistai gai liesti bei atpalaiduoti sluoksnis po sluoksnio. Nes įsitempiantys raumenys sutrikdo kraujotaką, užspaudžia nervus, o tai lemia ne tik skausmą, bet ir tirpimus, apmirimus, elektros „bėgiojimą“.
Žmogui rekomenduojamas vienas profilaktinis nugaros masažų ciklas per metus, o tai reiškia 8-10 masažų.

Šiuo gyvenimo laikotarpiu esu tikra, kad SPA masažai su arbatomis prieš ir po yra skirti problemų neturintiems žmonėms. Aš einu į gydomuosius, o individualizuotas klasikinis nugaros masažas yra nauja ir labai netikėta patirtis. Taip, momentais tai yra skausminga taip, kad norisi slysti nuo masažistės rankų. Taip, momentais negaliu klausyti kremzliško traškėjimo ten, kur jo neturėtų būti. Bet ateinantis palengvėjimas po yra toks malonus, kad esu visiškai tikra tuo, kad iškęsiu viską dėl to „po to“. Ir mano vargeta pirštas pradeda atmirti.

Jei reikėtų įvertinti nugaros masažo naudą lokaliai, egzamino neišlaikyčiau. Nes nei jaučiau, kad čia yra mano problematiška vieta, nei dabar pastebiu kardinalius pokyčius. Nustebino kitkas - kiek nugara turi įtakos visam organizmui.

Nugaros masažų ciklą dar tik pradėjau, o jau jaučiu, kaip visame kūne atsiranda daugiau gyvybės. Pribloškė tai, kad pirmas ir labiausiai pastebimas pokytis yra tai, kad nuslūgo kojų tinimas. Kodėl ir nuo ko jis buvo atsiradęs - supratimo neturiu. Lygiai taip pat buvo neaišku, kaip jo atsikratyti. Ir štai, pora nugaros masažo seansų ir problema išsisprendė savaime.

Nereikia nė specialaus limfodrenažinio masažo - nugaros masažas sužadina limfos apytaką, kraujotaką, pradeda vadinamųjų druskų šalinimąsi, sumažina įtampą kojose ir net pagerina virškinimą.

Kartu su nugaros masažu man prisakyta nuolat gerti vandenį, kurio teperatūra siektų apie 50 laipsnių, t.y. karšto, kad padėčiau organizmui išplauti lauk visas balastines medžiagas. Geriu arba šiltą vandenį su citrina, kuriuo dabar prasideda mano rytai, arba žolelių arbatą. Kas man iš to? Sumažėjo poreikis gerti kavą ir apskritai mažiau norisi visokių maistinių nuokrypių: saldžiai, rūgščiai ar sūriai.

Kas dar? Esu masažuojama su kokosų aliejumi, veidui Gaiva naudoja „Kvapų namų“, „Khadi“ ir kitų patikimų gamintojų aliejus ar jų mišinius.

Beliko paraginti atkreipti dėmesį į savijautą ir paskambinti savo masažuotojai. Savo mieste, rajone, gatvėje. Nežinia, gal tai išgelbės nuo bėdų įsisenėjimo ir beldimosi į nelabai ką pakeisti jau galinčių gydytojų duris.

Jums dar gali patikti

1 komentarai (-ų)

  1. Tinklaraščio administratorius pašalino šį komentarą.

    AtsakytiPanaikinti